onsdag 27. februar 2008

Lekse 27 Februar 08

TEMA: Drama

1. Med drama tenker jeg på...
Jeg tenker på skulespill/Teater når jeg hører ordet drama. Noe som har en spennende handling, kostymer og roller.
Tenker også på ulike eventyr. eks: rødhette og ulven, de tre små griser osv.

2. Min erfaring med å stå foran andre og framføre noe eller spille rollespill osv. er...
Når jeg gikk på ungdomskolen så hadde vi en årlig forestilling i 9 klasse. Ganske stor forestilling, kan minne litt om en revy. Da sto jeg på scenen foran et ganske stort publikum og sang mange sanger. Og i 10 'ende klasse hadde vi noen lignende. En musikk fagdag og da sang jeg Titanic sangen. Andre erfaringer med å stå foran andre og fremføre rollespill og liknende er jo i klasserommer hvis vi får rollespill oppgaver der.

3. Min erfaring med dramaarbeid er...
Har ingen erfaringer med drama arbeid utenom noen få rollespill vi har hatt i klasserommet.

4. Jeg liker/liker ikke drama fordi...
Liker ikke: At det noen ganger er tørr handling, blir lett ensformig og kjedelig. Eller hvis eventyret er ganske dårlig.
Liker: siden man kan uttrykke seg på en annen måte. Leve seg inn i rollen.

1 kommentar:

Anette sa...

Forstår godt at du liker at man kan uttrykke seg på en annen måte gjennom drama. Og det er jo spennende å kunne leve seg inn i ulike roller. Helt enig :-)